A verseny célja alapvetően az volt, hogy újra és újra tudatosítsuk a fizika jelentőségét. Fontos szerepet kapott a fizika törvényeinek, szabályainak felismerése a hétköznapok során előforduló jelenségekben, valamint a szaknyelv és a konyhanyelv egymáshoz rendelése is.
Nem a hagyományos „oldjunk meg minél rövidebb idő alatt minél több feladatot” jellegű megmérettetésben vettek részt a diákok. Egyszerű tippelhető feleletválasztós kérdések, keresztrejtvények, gondolkodtató feladványok, szövegértelmezés szerepelt a feladatok között… – na jó, egy kis számolás is beugrott – és minden típusból négy különböző változatból választhattak a versenyzők. A tanulók maguk osztották be és választották ki, hogy melyik változatot oldják meg és arra mennyi időt szánnak rá. Ennek több előnye is van. A kisebb pontértékű feladatokból is lehetett több pontot gyűjteni, így bárki érhetett el sikert, de ami még fontosabb, hogy mindenki fejlődött a verseny során.
A versenyen tizenkét 7. osztályos tanuló vett részt. A részvételt értékeltük, a legtöbb pontot elért résztvevőket díjaztuk.
A helyezettek:
I. helyezett: Bata Márton
II. helyezett: Jarina Viktor
III. helyezett: Kovács Dániel
Leopold Győző
szervező