Merre tovább? – A pályaválasztás nehézségei

A pályaválasztás meghatározó része a felső tagozatos diákok életének.  Már hetedik évfolyamon is fontos kérdés, hogyan tekintünk erre a változásra? Mit érzünk? Izgalmat, kalandot, kíváncsiságot, örömöt, terhet, félelmet, tanácstalanságot?

Sikeres döntést hozni nem egy pillanat műve, hanem tudatos döntések folyamata. Ez viszont nem olyan könnyű gyerekfejjel, ráadásul a középiskolai szakképzés folyamatos változásai miatt a szülők is gyakorta elveszettnek érzik magukat az új rendszerben. Osztályfőnökként szeretnénk megkönnyíteni mind a gyerekek, mind a szülők helyzetét, számunkra is fontos, hogy minél több diák megtalálja azt a tevékenységet, munkát, amelyben kiteljesedik, örömét leli, sikereket ér el. Ezért is kértünk segítséget a Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara pályaorientációs szakemberétől, aki több alkalommal is ellátogatott intézményünkbe az elmúlt egy hónap során, különböző foglalkozásokkal segítve, kiegészítve munkánkat.

A programokon az önismerettel, pályaismerettel és továbbtanulási lehetőségekkel, iskolatípusokkal foglalkoztak a gyerekek, melyek osztályfőnöki órákon, tanműhely látogatásokon valósultak meg, és a következő tanév elején folytatódnak. A szülőknek pedig egy rendkívüli szülői értekezleten adott részletes tájékoztatást a különböző lehetőségekről Bott Katalin a kamarából.

A pályaorientációs foglalkozás során beszélgetés, játék formájában összeszedték a gyerekek, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni pályaválasztásnál, önismerettel kapcsolatosan pedig egy rövid kérdőívet tölthettek ki a tanulók. A pályaorientációs foglalkozás a diákok számára három részes volt. Az első találkozón az önismerettel – érdeklődéssel, értékekkel, erősségekkel- foglalkoztak. Összegyűjtötték azokat a szempontokat, amelyeket érdemes figyelembe venni az iskolatípus és a szakma kiválasztásakor is. A másodikon az önismeretet és a pályaismeretet összekapcsolva mutatott meg a szakember a diákoknak egy-egy olyan módszert, mellyel hozzásegíthetik magukat a döntés meghozatalához. A harmadik órán iskolatípusokkal (technikum, szakképző, szakgimnázium, gimnázium) ismerkedtek meg a tanulók. Mind a három alkalommal olyan – Vámos Robi által – gazdagon illusztrált feladatlapon dolgoztak a gyerekek, mellyel, mint egy gondolattérképpel gyorsan átlátható az egyes  iskolatípusok közötti különbség, könnyen megtalálhatják a számukra legfontosabb kritériumokat.

A szülői értekezleten a továbbtanulással kapcsolatos fogalmakról, a megváltozott középiskolai rendszerről, tanulói juttatásokról kaphattak pontos tájékoztatást a szülők.

Reméljük, mind a gyerekek, mind a szülők számára hasznos volt a programsorozat, segíthettünk átláthatóbbá, érthetőbbé tenni a középfokú tanintézmények rendszerét és a felvételi időszak menetrendjét.

Vassné Bodó Edina

Adománygyűjtés állatmenhely számára

Iskolánk, régi hagyományához híven, ebben a tanévben is megszervezte az adománygyűjtést, amivel menhelyi kutyákat, cicákat támogatunk.

Az idén a gyűjtés február 21-22-23-ára esett. Több mint 100 kg kutyaeledel, fekhely, kutyaház, hám, póráz, fertőtlenítőszer, nagy mennyiségű tészta, rizs, szpot, féreghajtó, pléd, törölköző gyűlt össze, ami már a gyűjtés hetében megérkezett Salgótarjánba, a Mentőöv Állatvédő Egyesülethez.

Szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy az idei adománygyűjtés is sikeres legyen!

Csiszár-Szokoly Izabella

Pályázati eredmény

A Monori Rendőrkapitányság rajzpályázatot hirdetett: Youtuberek, gamerek, kreatívok és a rendőrség” címmel. A pályázaton eredményesen szerepeltek iskolánk 4. b osztályos tanulói.

Vona Lili 1.

Kodaj Léna, Pesztránszki Léna , Urbán Anita  és Varga Artúr 2. helyezést értek el.

Különdíjban részesült: Gáspár Barbara Anna.  Gratulálunk nekik!